środa, 20 czerwca 2012

Co jeść zamiast chleba i ziemniaków

Jak zadbać o figurę bez dużych wyrzeczeń? Czy możliwe jest pozbycie się zbędnych kilogramów, nie musząc decydować się na dietę, podczas której będziemy mogły jeść tylko warzywa i owoce? Oczywiście.
Skuteczna dieta nie musi być koszmarem. Aby osiągnąć piękną figurę, wystarczy zrezygnować ze spożywania ziemniaków oraz chleba. Oczywiście, jeszcze lepszy efekt osiągniemy, jeżeli ograniczymy jedzenie słodyczy, a także wspomożemy się regularnymi, niekoniecznie bardzo wymagającymi, ćwiczeniami.
Dieta bez chleba i ziemniaków nie jest trudna ani skomplikowana. Wystarczy wiedzieć czym zastąpić produkty, które wyeliminowaliśmy ze swoich posiłków.

Na śniadanie możemy zjeść płatki śniadaniowe z mlekiem lub jogurtem. Zamiast płatków, dobrym pomysłem są również ziarna. Można z nimi kupić gotowe jogurty. Bardzo smaczną alternatywą są również serki twarogowe z dodatkiem pokrojonych warzyw, np. ogórka i rzodkiewki czy sałatki warzywne lub owocowe. Jeżeli mamy ochotę na coś konkretnego, możemy usmażyć jajecznicę z dwóch jajek.
Na obiad, zamiast ziemniaków, możemy zjeść ryż lub makaron. Zwróćmy jednak uwagę, żeby nie dopuścić do ich rozgotowania. Alternatywą może być także kasza gryczana. Do mięsa, jako dodatek, świetnie się sprawdzą warzywa z patelni. Mrożonki można kupić w każdym sklepie, ale dużo zdrowsze i smaczniejsze będą warzywa świeże. Możemy także zjeść fasolkę szparagową, kalafior czy brokuły. Spożywajmy też surówki w dużych ilościach. Dostarczą nam potrzebnych witamin. Jeśli lubimy zupy to mamy duże pole do popisu. Oprócz rosołu i pomidorowej, możemy ugotować zupy, do których zazwyczaj dodaje się ziemniaków. Zamiast nich wrzućmy więcej marchewki, pietruszki czy selera.
Na kolację, zamiast chleba, ugotujmy parówki albo jajka. Również pomidory z mozzarellą czy sałatka, świetnie nada się na wieczorny posiłek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz